maandag 28 mei 2012

Sinksenfoor!

Na heel wat gehakketak in de media én de rechtbank mocht de Antwerpse Sinksenfoor dan toch afgelopen zaterdag van start gaan op de Gedempte Zuiderdokken.
Enkele buurtbewoners hadden een milieustakingsvordering ingediend omdat ze vinden dat dit evenement teveel overlast met zich meebrengt. Nu kan ik begrip opbrengen voor hun argumenten maar langs de andere kant kampeert de Sinksenfoor al sinds 1969 op de Gedempte Zuiderdokken dus weet je wat je te wachten staat als je daar gaat wonen. De elf buurtbewoners voeren dan weer aan dat dit gebied als recreatiezone staat ingekleurd en de aanleg van een park was beloofd. Dat is natuurlijk balen als je daar op had gerekend maar iedereen weet dat ruimtelijke ordening niet altijd doet wat op papier staat.
Nu denkt u misschien dat ik een hevige foorganger ben, maar niets is minder waar. Ik heb snel last van hoogtevrees en misselijkheid en je door elkaar laten schudden is ‘not my idea of fun’. Bovendien ben ik nogal bang aangelegd en krijg je mij in een attractiepark al nauwelijks in zo’n ding, laat staan in zo’n installatie op blokjes op de foor.
Maar voor mij, en ik denk voor veel Antwerpenaren met mij, is de Sinksenfoor ondertussen een stukje plaatselijke folklore en daarom ben ik blij dat ze ook dit jaar weer doorgaat op haar oude vertrouwde plekje op de Gedempte Zuiderdokken!

Voor meer info:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten