donderdag 13 december 2012

Talk, talk

Toen ik tiener was hadden wij geen gsm, sms, internet, blog, Facebook of Twitter en was de goede oude vaste telefoon mét draad ons enig communicatiemiddel. In die periode had ik vaak ellelange telefoongesprekken met mijn vriendin wat leidde tot hevige conflicten met mijn vader, die niet blij was als hij het prijskaartje van die gesprekken op de maandelijkse factuur zag blinken.
Nu bel ik, ondanks de nieuwe communicatiemiddelen die ik ook gretig gebruik, nog steeds veel en lang. Zoals vanmiddag toen ik diezelfde vriendin uit mijn tienertijd aan de lijn had en we al snel een uurtje verder waren voor we eindelijk besloten dat alles gezegd was.
Een vijftal jaar geleden ging ik terug aan de slag en werd ik … telefoniste. Het was dan ook bijzonder grappig dat ik mijn zoon aan een vriend hoorde vertellen dat mama terug aan het werk was en zij van haar hobby, haar beroep had gemaakt!

Foto: Marc Drofmans


Geen opmerkingen:

Een reactie posten