maandag 1 juli 2013

Mijn Tour gevoel

De zomervakantie is pas echt begonnen als de Tour de France van start is gegaan. Niet dat ik een trouwe Tourwatcher of een fanatiek wielerliefhebber ben maar ik volg het toch wel een beetje, vanuit mijn ooghoek zullen we maar zeggen. Zeker nu ze aan de honderdste editie zijn. Een Belg die in het geel rijdt is mooi meegenomen en de bus die vastzat zorgde al voor het nodige spektakel tijdens de eerste dagen.
Mijn vader is een hevige wielerliefhebber en als wij met vakantie in Frankrijk waren hing hij dan ook aan de radio gekluisterd om de Tour te volgen. Of als die karavaan in de buurt passeerde gingen we kijken natuurlijk. Niet dat ik dat zo spectaculair vond want je moest ellenlang wachten om het peloton dan even voorbij te zien zoeven en als kind hield ik dat al snel voor bekeken.
Maar toch denk ik dat die Tour bij mij vooral een beetje een gevoel van nostalgie oproept en dat ik daarom kijk en volg. Vooral die Tour toeter vind ik geweldig. Puur jeugdsentiment!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten